دودکش ها انواع آزمایش شوینده شناسایی

دودکش ها: انواع آزمایش شوینده شناسایی استفاده آزمایشگاه مواد شوینده شیر سالم

گت بلاگز وب‌گردی میان وعده هایی جهت کم کردن چشمگیر کلسترول

مصرف میان وعده ها، راهی عالی جهت کم کردن کلسترول هست، فقط کافیست گزینش هایی هوشمندانه داشته باشید.

میان وعده هایی جهت کم کردن چشمگیر کلسترول

به گزارش گروه وبگردی گروه تحریریه سایت جوان، فقط چون به چیپس های چرب، دونات، سرخ کردنی ها، کیک و کوکی دسترسی ندارید بدان معنا نیست که نمی توانید غذای خوش طعم دیگری را وارد برنامه کنید. در ادامه می خواهیم هشت میان وعده را معرفی کنیم که علاوه بر خوش طعم بودن می توانند کمک بزرگی به سلامت قلبتان نیز بکنند.

عبارات مهم : کالری

ذرت بوداده، برایتان فیبر و غلات کامل به همراه دارد

ذرت و ذرت بو داده هر دو از غلات کامل به حساب می آیند، این یعنی هر دو سرشار از فیبر هستند که به کم کردن کلسترول کمک می کند. ذرت بو داده نه تنها فیبر بیشتری از نان سبوس دار یا برنج قهوه ای دارد، بلکه این غذای ضد کلسترول در صورت درست آماده شدن و به مقدار کافی مصرف شدن بسیار کم کالری هست. جهت ساختن ذرت بو داده می توانید از مقدار کمی روغن استفاده کنید ولی می توان همان مقدار روغن را نیز اضافه نکرد، همچنین مواظب مقدار نمکی که به آن می زنید باشید.

آجیل ها دارای چربی های سالم هستند

زمانی که به دنبال کم کردن کلسترول هستید، آجیل ها می توانند از عالی ترین گزینش ها جهت میان وعده باشند. تحقیقات نشان داده عوض کردن چربی های اشباع مسدود کننده عروق به بادام های سالم و سرشار از چربی های غیراشباع، نه تنها باعث کم کردن LDL ( کلسترول بد ) می شود، بلکه راهکاری ایده آل است جهت پیشگیری از اکسیده شدن آن یعنی گامی آشنا شده است در پردازش آترواسکلروتیک.

اگر کلسترول بالایی دارید، گردو یکی دیگر از گزینش های عالی هست. فقط این را به خاطر داشته باشید که آجیل ها سرشار از کالری هستند، بنابراین دقت داشته باشید تنها یک وعده 28 گرمی میل کنید ( متشکل از 24 بادام یا 14 گردو ).

سبزیجات به همراه حموص سرشار از ویتامین هستند

سبزیجات یکی از عالی ترین چیزهایی است که مادر محیط زیست در اختیارمان قرار داده و متاسفانه ما به اندازه کافی آنها را مصرف نمی کنیم. سبزیجات به علت داشتن فیبر، ویتامین و مواد معدنی نه تنها جهت کم کردن کلسترول بافایده هستند بله چربی، سدیم، کلسترول و کالری پایینی نیز دارند که همگی این موارد به زیاد کردن خطر بیماری قلبی کمک می کنند. جهت کم کردن دادن کلسترول حتما مورد نیاز نیست به رژیم غذایی گیاه خواران رو بیاورید، تنها کافیست مطمئن شوید انواع رنگارنگی از سبزیجات را میل می کنید. می توانید سبزیجات را در ترکیب با حموص امتحان کنید. حموص را می توانید در منزل با نخود یا لوبیا جهت خود تهیه کنید. حموص در کنار دیگر مزایا حاوی مقدار مناسبی فیبر، پروتئین و آنتی اکسیدان هست.

چیپس های خانگی فیبر و پتاسیم اضافه می کنند

وقتی عنوان کم کردن کلسترول در میان هست، مردم زیاد میل به دارند غذاهایی مانند چیپس سیب زمینی را محدود کنند و در واقع محدود کردن چیپس های چرب، کار عاقلانه ای هست. ولی سیب زمینی به خودی خود کالری پایینی دارد، فیبرش اوج است و سرشار از پتاسیم هست، ماده معدنی که به کنترل فشار خون کمک می کند. تلاش کنید از چیپس های پاکتی که بیرون می فروشند اجتناب کنید و خودتان در منزل چیپس درست کنید. می توانید به چیپس های خود با روغن زیتون بافایده جهت قلب و گیاهانی مانند رزماری قبل از پخت در فر، چاشنی بزنید.

بلغور جو دو سر، سرشار از فیبر کلسترول را از بین می برد

بلغور جو دوسر را تنها یک وعده ی صبحانه نبینید: می توانید آن را در هر زمانی از روز میل کنید تا به کم کردن کلسترولتان کمک کند. بلغور جو دوسر حاوی فیبر، محلول خاصی است که کلسترول بد را از بین می برد و کمک می کند بدون اینکه جذب بدن شود در مسیر گوارش حرکت کند و دفع شود. بعلاوه این فیبر با اسیدهای صفراوی مرتبط است و به دفع کمک می کند. روده را مجبور به ساختن صفرای زیاد می کند که به کم کردن LDL می انجامد.

میوه ها میان وعده های سرشار از پکتین و پتاسیم هستند

به جای اینکه به سراغ یک بسته شکلات بروید، هوس شیرینی خود را با میوه فروبنشانید که در واقع به کم کردن کلسترول کمک می کند. سیب، توت فرنگی، انگور و مرکبات همگی حاوی مقادیر زیادی پکتین هستند. پکتین نوعی فیبر است که می تواند سطح LDL را پایین بیاورد. بسیاری از میوه ها پتاسیم نیز دارند که به کم کردن فشار خون کمک می کند.

سوپ سبزیجات سرشار از لوبیا فیبر بسیار بالایی دارد

سوپ شاید نخستین چیزی نباشد که به عنوان میان وعده به ذهن می آید، ولی می تواند غذایی سریع و راضی کننده باشد که چربی اشباع کمی دارد مخصوصا زمانی که سوپمان سرشار از لوبیا و سبزیجات باشد. لوبیاها حاوی فیبر محلول و پروتئین هستند که گرسنگی را برطرف می کنند. سبزیجات نیز مقدار زیادی ویتامین، مواد معدنی و دیگر مواد بافایده جهت قلب در خود دارند.

نان گندم، عالی ترین انتخابتان جهت کم کردن کلسترول و دریافت فیبر اوج است

وقتی برنامه غذایی را رعایت می کنید که به کم کردن کلسترول کمک می کند عالی ترین انتخابتان نان درست شده است از گندم کامل هست. چیزی که نیاز دارید، نان درست شده است از غلات 100 درصد کامل هست. این نوع نان مقدار فیبر بالایی دارد. هنگامی که به این نان پنیرهایی مانند چدار یا گودا اضافه می کنید در واقع پروبیوتیک های مناسب روده را نیز به بدنتان انتقال یافته کرده اید.

نان درست شده است از گندم کامل مزایای دیگری نیز دارد: تنها یک برش از آن می تواند دو گرم پروتئین و دو گرم فیبر به شما بدهد. همه این موارد به پایین آوردن کلسترولتان کمک می کنند.

منبع: سایت دکتر کرمانی
انتهای پیام/

واژه های کلیدی: کالری | سبزیجات | کلسترول | سبزیجات | کلسترول بالا | میان وعده | کاهش کلسترول | کلسترول خون

نویسنده : topsblog